Ricola opent eerste pop-up in België: de Kruidenwereld
Ontdek van 6 tot 9 oktober de wereld van Zwitserse bergkruiden in hartje Brussel
Het is de allereerste keer dat Ricola in België zo’n evenement voor het grote publiek organiseert. Het bekende Zwitserse merk lanceert zijn Kruidenwereld in hartje Brussel, van 6 tot 9 oktober 2022, telkens van 10 tot 19 uur. In de Edelknaapstraat 15A in Elsene dompelt deze natuurlijke pop-up je helemaal onder in de wereld van kruiden, via tal van leuke workshops en activiteiten.
De Zwitserse Kruidenwereld van Ricola
Door de traditionele kruidenwereld opnieuw te interpreteren, laat Ricola zijn publiek kennismaken met de vele troeven van verschillende planten. Zo kan je in de pop-up terecht voor een bonbonproeverij, een DIY-workshop met gedroogde planten, een wandeling in de Ricola-tuin of een kindervoorleesuurtje met authentieke Zwitserse verhalen… Ook voor een leuke selfie tegen een gigantische groene gevel van planten kan je nog tot en met zondag in de pop-up terecht.
Christian Bennefeld, Senior Vice President Ricola France & Benelux: “We zijn blij om de ‘Kruidenwereld van Ricola’ voor te stellen: een tijdelijke, natuurlijke tussenstop in hartje Brussel om het publiek onder te dompelen in Ricola’s passie voor kruiden.”
13 planten in de kijker
Dit Zwitserse familiebedrijf, opgericht in 1930, doorkruist dus de Alpen en nodigt de Belgen uit om het verhaal achter de 13 Zwitserse kruiden te verkennen – heel zintuiglijk, via verschillende workshops en activiteiten.
Alexandre Krouglikoff, Vice President Regional Marketing Ricola France & Benelux:“We willen mensen laten kennismaken met de 13 planten die in al onze kruidenbonbons aanwezig zijn, hoe ze worden gekweekt en wat de voordelen van deze planten zijn. Kom onze leuke workshops en onze bonbonbar ontdekken!”
Het verhaal achter het merk
De geheime mix van 13 Alpen-kruiden ligt aan de basis van het succesverhaal van Ricola, dat in 1930 startte bij meesterbakker Emil Richterich in het dorpje Laufen – de naam Ricola is dan ook een samentrekking van ‘Richterich & Co Laufen’. In zijn bakkerij produceerde Emil verschillende soorten bonbons. Zijn passie voor kruiden maakte hem nieuwsgierig naar een weldadige pastille die lekker smaakt. Tien jaar experimenteerde hij met de knoppen, bloesems, stengels en wortels van heel wat planten uit de Zwitserse bergen, om uiteindelijk de originele Ricola-bonbon te lanceren. Tot vandaag is dit goed bewaard recept nog altijd de basis van alle kruidenbonbons van Ricola, met in de hoofdrol pimpernel, ereprijs, malrove, duizendblad, vrouwenmantel, heemst, gewone vlier, malva, pepermunt, salie, sleutelbloem, weegbree en tijm.
Media kit
Ricola_Media_Folder_EN_RCA.pdf
PDF - 4.3 Mb
Over Ricola – www.ricola.com
Opgericht in 1930 door meesterbakker Emil Richterich, heeft het bedrijf Ricola ongeveer zestig soorten snoep en kruidenthee ontwikkeld op basis van een mengsel van 13 planten, die bijna onveranderd bleven sinds 1940. Het familiebedrijf, dat tegenwoordig wordt gerund door Thomas Meier, is een echt succesverhaal: de confiserie kent grote bijval in meer dan 50 landen en gesmaakt door de grootste wereldsterren. Het originele recept, dat geheim is gebleven, combineert in combinatie met andere smaken, afhankelijk van het product, voordelen voor de stem en keel of zorgt gewoon voor een verfrissende adem. In België zijn er 13 smaken beschikbaar. Strenge locatieselectie en respect voor ecologische teeltmethoden maken deel uit van het DNA van Ricola. Lokale verankering, een toewijding aan traditionele waarden, gecombineerd met een gevoel voor kwaliteit en de wil om te innoveren, staan aan de basis van het succes van dit Zwitserse merk.
Voor meer informatie:
Eveline Vanhoutteghem I +32 483 89 04 24 I eveline@rca.be I www.rcapress.be
Anaïs Brisbois I +32 499 25 41 03I anais.brisbois@rca.be I www.rcapress.be