Fris wellnessmoment met...

De nieuwe Ricola-smaak Limoen-groene thee

Ricola verfrist liefhebbers van gastronomische smaken meer dan ooit met een volledig exclusief recept dat groene thee en limoen combineert met de beroemde 13 Zwitserse kruiden. Door zijn verfrissende toets biedt deze nieuwe bonbon een uniek moment van ontspanning.

GROENE THEE EN LIMOEN: HET PERFECTE DUO

Ricola heeft twee nieuwe ingrediënten gekozen voor zijn nieuwe bonbon. Door al het goede van groene thee te combineren met het pittige van limoen, biedt Ricola een krachtig recept, in lijn met de natuur.

Het succes van groene thee is bekend: warm of koud, thuis of op kantoor, het is voor velen een dagelijkse must-have. Smaakversterker limoen wordt gewaardeerd om zijn onevenaarbare frisheid. Het bekende ​ Zwitserse merk brengt deze twee smaken samen in een verrassende kruidenbonbon met lichtzure accenten.

Het bonbondoosje heeft het vertrouwde handige formaat en kreeg een frisgroene kleur voor de nieuwe variant.

90 JAAR DUURZAAMHEID

Al 90 jaar onderhoudt het merk Ricola nauwe banden met de natuur. De 13 Ricola-planten die het essentiële recept vormen, worden geproduceerd met het grootste respect voor de natuur, via duurzame landbouwmethodes. Het Zwitserse merk heeft zijn volledige productieketen, van de velden tot de fabriek, zorgvuldig afgestemd om zo weinig mogelijk impact te hebben op het milieu.

Het merk hecht ook veel belang aan zijn Zwitserse roots en werkt nauw samen met lokale boeren die dezelfde passie voor kruiden delen.

“Ricola is een veeleisend merk wat betreft de specificaties en de gebruikte grondstoffen voor elke bonbon. Daarom hebben we een zeer sterke vertrouwensrelatie opgebouwd met boeren die onze passie delen. Het is op basis van deze waarden dat Ricola zich ontwikkelt en moderniseert om aan de verwachtingen van zijn publiek te voldoen." - Alexandre Krouglikoff, Marketing Directeur Frankrijk & BeLux

Over Ricola

Opgericht in 1930 door banketbakker Emil Richterich, heeft het bedrijf Ricola ongeveer zestig soorten bonbons en infusies gecreëerd op basis van een mengsel van 13 planten, bijna onveranderd sinds 1940. Het familiebedrijf, nu gerund door Thomas Meier, is een echt succesverhaal: zijn zoetwaren wordt geprezen in meer dan 50 landen en door de grootste sterren ter wereld. Het originele recept, dat geheim is gebleven, wordt gecombineerd met andere smaken om, afhankelijk van het product, voordelen voor de stem en keel of zelfs een verfrissende pauze te bieden. Respect voor ecologische teeltmethodes maakt deel uit van Ricola’s DNA.

Voor meer info

Eveline Vanhoutteghem I +32 483 89 04 24 I [email protected] I www.rcapress.be
Anaïs Brisbois I +32 499 25 41 03I [email protected] I www.rcapress.be

Over Ricola België

Het familieverhaal van Ricola begint in 1930 met de plantenpassie van banketbakker Emil Richterich die een typisch Zwitsers snoepje wilde creëren. De aromatische planten van Ricola’s Original werden destijds geplukt in en rond het geboortedorp van het bedrijf, Laufen. Vandaag worden de kruiden in vijf regio’s van Zwitserland geoogst. Honderden ervaren telers onderhouden de kleine planten op de uitzonderlijke gronden van de Zwitserse bergen. Het is uit die rijke bodem dat de Ricola-bonbons hun kracht putten.

Het familiebedrijf, vandaag gerund door Thomas Meier, is een echt succesverhaal: er zijn intussen ongeveer 60 soorten bonbons die in meer dan 45 landen worden verdeeld. De kruidenmix van 13 planten is gekend, maar tot vandaag blijft de precieze samenstelling van het familierecept een goed bewaard geheim.

Neem contact op met

www.ricola.com